Garantie en klachten - Dé Online Medische Webshop

Garantie

Wij geven om onze producten en doen uiteraard altijd ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Voordat een product vanuit ons wordt verzonden zullen wij deze controleren op werking. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling defect gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.

Mocht het door u bestelde artikel niet volgens behoren werken? Volg altijd eerst de gebruiksaanwijzing op en raadpleeg de handleiding voor eventuele probleemoplossingen.

Mocht een product, direct na ontvangst, niet goed functioneren dan dient u ons binnen 14 dagen na constatering van het gebrek op de hoogte te stellen. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee weken na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken.

Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij zorg dragen voor reparatie en/of vervanging. Kosten voor een dergelijke reparatie is in veel gevallen kosteloos, maar het kan voorkomen dat een reparatie wel kosten met zich mee brengt. Ook hier denken wij altijd met u mee.

Wij geven op alle artikelen standaard garantie. Op de door ons verkochte producten geldt standaard 12 maanden fabrieksgarantie, tenzij anders aangegeven. Bij de meeste producten kunt u de fabrieksgarantie dan ook terugvinden bij de specificaties. Wij proberen alles zo duidelijk mogelijk bij de producten te omschrijven. De garantie vervalt wanneer:

  • Er sprake is van onjuist gebruik;
  • Er sprake is van een defect door onzorgvuldig gebruik;
  • Er sprake is van te hoge belasting (o.a. overgewicht gebruiker, blootstellen aan grote koude, grote vochtigheid, grote warmte of grote droogte);
  • Er sprake is van vandalisme of diefstal;
  • Montage of reparatie door derden;
  • De identificatiesticker (serienummer) ontbreekt op het artikel.


Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken via onze contact pagina.

Leidt dit helaas niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/

Vertraging op de levering biedt geen garantie op teruggave van uw aankoopbedrag.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr

Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Pucshop.nl is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur

Sinds 22-07-2019 is Pucshop.nl door de keuring gekomen van Stichting WebwinkelKeur. Dit betekent dat Pucshop.nl voldoet aan alle belangrijkste Europese en Nederlandse regels op het gebied van koop op afstand.

We dragen met trots dit keurmerk omdat dit nogmaals de betrouwbaarheid van Pucshop.nl onderstreept.

Met een goedkeuring alleen houdt het niet op. Stichting WebwinkelKeur is een modern keurmerk dat blijft continu toezien op de betrouwbaarheid van haar leden. Zo kunnen consumenten er terecht met klachten en kunnen zij de aangesloten webwinkels (publiekelijk) beoordelen. Als consument heeft u dus meer zekerheden bij een webwinkel die is aangesloten bij dit keurmerk.

Als onafhankelijk derde staat Stichting WebwinkelKeur dan ook garant voor de echtheid van de klantbeoordelingen en voor de betrouwbaarheid van haar leden. Kortom weer een extra reden om bij Pucshop.nl te kopen.

Heeft u geen e-mail van ons ontvangen? Controleer dan uw spambox/ongewenste mail.

 


Keurmerk webwinkel