Klantenservice - Dé Online Medische Webshop

  • Hoe kunt u contact met ons opnemen?
  • Hoe kan ik een hulpmiddel zoeken?
  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
  • Hoe kan ik betalen?
  • Wat zijn de verzendkosten?
  • Wat is de levertijd?
  • Wat is de huidige voorraad?
  • 14 dagen bedenktermijn
  • Product beoordelen
  • Welke artikelen zijn uitgesloten om te retourneren?
  • Product retour sturen
  • Aankoopbedrag terug ontvangen
  • Garantievoorwaarden
  • Klacht melden
  • Hoe kan ik een account aanmaken?
  • Waarom een account aanmaken?
  • Ik wil een bestelling opnieuw plaatsen
  • Retour aanmelden via account
  • Ik kan niet inloggen
  • Ik wil mijn accountgegevens wijzigen
  • Ik wil mijn account verwijderen
  • Stichting Webwinkelkeur
  • TrustPilot
  • Reviews

Contact

Hoe kunt u contact met ons opnemen?

Goede bereikbaarheid is een must om u een goede koopervaring te kunnen bieden. Wij zijn dagelijks geopend op werkdagen van 08:00 tot 17:00. Naast deze openingstijden hebben wij een aantal contactmogelijkheden om u zo snel en eenvoudig mogelijk te woord te staan:

  • Contactformulier - Op onze contactpagina staat een contactformulier. De berichten komen aan in onze mailbox, welke wij meerdere keren per dag controleren en beantwoorden. Door gebruik te maken van het contactformulier heeft u altijd binnen 1 werkdag bericht terug.

  • Mail - Heeft u een specifieke vraag over een product of uw bestelling? Stuur dan een e-mail naar info@pucshop.nl

  • Social Media - Pucshop.nl - Dé Online Medische Webshop is ook op Social Media actief zoals FacebookInstagram en Pinterest. Via deze kanalen kunt u een bericht voor ons achter laten.

  • Whatsapp: +31 616859135


Heeft u contact met ons gehad maar geen e-mail van ons ontvangen? Controleer dan uw spambox/ongewenste mail.

Hulpmiddelen kopen

Hoe kan ik een hulpmiddel zoeken?

Bent u op zoek naar een geschikt hulpmiddelen? Bij Dé Online Medische Webshop is het heel eenvoudig om het juiste hulpmiddel te vinden. Boven in onze website vindt u een handige zoekbalk met de tekst "Waar bent u naar op zoek?".

Hier kunt u snel en eenvoudig producten en categorieën bekijken, maar ook blogberichten en andere handige pagina's. Vanuit deze zoekbalk kunt u direct naar een product gaan door erop te klikken, of alle zoekresultaten bekijken door op "Enter" te drukken of op het vergrootglas te drukken.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bestellen bij onze webshop is zeer eenvoudig. U kiest het product dat u wilt hebben en voegt het toe aan de winkelwagen door op de knop "Voeg toe aan bestelling" te drukken. Hierna wordt het scherm van uw winkelwagen getoond, met hierin het door uw geselecteerde product. In de winkelwagen heeft u de mogelijkheid om het aantal producten aan te passen of weer te verwijderen.

Indien akkoord kunt u via de knop "Naar Betalen" naar de kassa gaan. Hier heeft u de mogelijkheid om uw gegevens in te voeren. Deze gegevens zijn benodigd om het artikel op het juiste adres te kunnen laten bezorgen. Voor meer informatie omtrent de omgang van uw informatie kunt u ons privacy beleid bekijken.

Na het invoeren van uw gegevens, krijgt u een overzicht van uw bestelling en kunt u kiezen hoe u uw bestelling wilt afrekenen. Hiervoor heeft u verschillende mogelijkheden. Door een bestelling bij ons te plaatsen, gaat u akkoord met een bestelling met betalingsverplichting.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Alle informatie die u op Pucshop.nl invoert voor uw betaling wordt gecodeerd en er wordt gebruikgemaakt van een veilige SSL-verbinding om ervoor te zorgen dat uw betaalgegevens 100% beschermd zijn. Dit houdt voor u in dat uw persoonlijke gegevens, bestelgegevens en uw betalingsgegevens niet kunnen worden onderschept door derden en strikt versleuteld bij ons binnenkomen.

Zo hebben wij voor Nederland de volgende betaalopties:

Betaalopties Pucshop

  • CreditCard (Visa, Mastercard en Maestro)
  • iDeal 
  • VVV Cadeaukaart
  • Bancontact
  • KBC/CBC
  • Belfius
  • Klarna: Betaal nu
  • Klarna: Betaal achteraf
  • Factuurbasis
  • In3: Gespreid betalen tegen 0% rente

Wat zijn de verzendkosten?

Wij kunnen alle medische hulpmiddelen leveren in Nederland. Voor bestellingen onder de €50 vragen wij een vast bedrag aan verzendkosten. Bestellingen boven de €50 kunnen wij kosteloos voor u verzenden.

Bestemming Tot €50 Vanaf €50
Nederland €4,95 Gratis verzending

De op de website vermelde prijzen zijn inclusief BTW en verzendkosten voor zover de producten met reguliere post verzonden kunnen worden. Indien een afwijkende verzendmethode noodzakelijk is, zullen deze kosten in rekening gebracht worden. Deze bijkomende verzendkosten worden afzonderlijk in het bestelproces en op de factuur gespecificeerd.

Leveringen

Wat is de levertijd?

Wij streven altijd naar een spoedige levering. Doorgaans worden producten welke op voorraad zijn binnen 3 werkdagen geleverd. Uiteraard kan het voorkomen dat uw bestelling langer onderweg is. In dat geval nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Controleer of alle ingevoerde verzendinformatie klopt. Als er incorrecte of missende informatie is zijn wij genoodzaakt u te benaderen. Dit kan uiteraard een vertraging op uw bestelling opleveren. Vertraging kan ook door externe factoren, zoals koeriersdiensten, opleveren.

Als uw bestelling uit meerdere artikelen bestaat met verschillende levertijden, dan kan het voorkomen dat u meerdere pakketten ontvangt. Mocht één artikel een dag later pas leverbaar zijn, dan wordt alles in één keer geleverd. Bij een bestelling met artikelen met verschillende levertijden / artikelen op nabestelling, ontvangt u naast de orderbevestiging ook een e-mail met daarin de verwachte levertijd van uw complete order.

Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kunnen geen rechten worden ontleend. Voor het niet tijdig bezorgen door het postorder bedrijf is Pucshop.nl niet aansprakelijk. Overschrijding van een termijn geeft u geen recht op schadevergoeding. Indien artikelen, onverhoopt niet leverbaar zijn, zal dit per e-mail medegedeeld worden. U heeft de mogelijkheid om uw order te annuleren, of vervangende artikelen te bestellen.

Wat is de huidige voorraad?

Onze voorraadstatus wordt dagelijks gecontroleerd, echter kunnen de actuele levertijden wel eens afwijken. Hier kunnen dus geen rechten aan worden ontleend. Indien een product na een bestelling niet meer op voorraad blijkt te zijn, laten wij u dit zo spoedig mogelijk weten zodat wij een passende oplossing kunnen bieden.

Wanneer u binnen de gestelde levertijd uw product nog niet ontvangen heeft kunt u contact met ons opnemen.

Retourneren

14 dagen bedenktermijn

Deze bedenktijd gaat in de dag na ontvangst van uw product. U heeft vervolgens 14 dagen de tijd om het product retour te melden bij ons. Na aanmelden van uw retour heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. In theorie heeft u dus 28 dagen (volledige maand) bedenktijd op uw product(en).

Meldt u uw retour bijvoorbeeld op dag 7 na ontvangst van uw bestelling, dan heeft u vervolgens nog 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk te retourneren. Retourneert u het product later dan deze 14 dagen, dan kunnen wij beslissen om af te zien van terugbetaling of creditering. Redt u het niet om het pakket binnen 14 dagen te retourneren, neem dan tijdig contact met ons op. Wij kijken dan samen naar een mogelijke oplossing.

Product beoordelen

Mag u het product uitproberen? Het product mag uitgeprobeerd worden, zoals u dat in een winkel ook zou doen. Bevalt het product u niet? Dan kunt u deze retourneren en kunnen wij hier iemand anders blij mee maken. Het is dus belangrijk dat u het product in de originele staat en indien mogelijk originele verpakking terugstuurt. Wanneer er door uitproberen gebruikerssporen op het product zichtbaar zijn, kunnen wij het eventueel terug te storten bedrag verminderen. Dit kan oplopen tot 100% waardevermindering.

Sommige producten lenen zich niet om uit te proberen zoals hygiëneproducten en op maat gemaakte producten. Deze producten zijn dan ook uitgesloten om te retourneren. Bekijk hier ons volledige retourbeleid.

Welke artikelen zijn uitgesloten om te retourneren?

  • Hygiënische producten: Onder andere toiletverhogers, toiletstoelen, hoofdkussens, (oor, voorhoofd en staaf) thermometers, incontinentiematerialen, gipshoezen, kousen en sokken, braces en bandages kunnen, wanneer de verzegeling na levering is verbroken, niet geretourneerd worden en komen dus niet in aanmerking voor het herroepingsrecht of enige vorm van compensatie.
  • Maatwerk hulpmiddelen: Hulpmiddelen welke voor u speciaal zijn samengesteld zoals op maat gemaakte rollators of rolstoelen.
  • Mobiele telefoons: Mobiele telefoons kunnen worden geretourneerd, mits ze niet zijn geinstalleerd en reeds in gebruik genomen zijn.
  • Smartwatches: Horloges welke gekoppeld kunnen worden aan uw smartphone, kunnen ook na installatie of gebruik niet meer te worden geretourneerd.
  • Inbouw en/of installatie: Wanneer een product reeds gemonteerd is en weer gedemonteerd moet worden en daarbij beschadigd raakt, kan de waardevermindering ook oplopen tot 100%.

Product retour sturen

U kunt een retour aanmelden via onze retourpagina. Het afleveradres kan afhankelijk van zijn het product, het is daarom noodzakelijk om uw retour van tevoren aan te melden. Producten welke retour zijn gekomen, zonder dat deze gemeld zijn kunnen wij niet in behandeling nemen.

U bent als klant te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de retourzending van het pakket. Wij adviseren dan ook om het pakket goed en degelijk in te pakken, zodat schade tijdens het vervoer voorkomen kan worden. Wij kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld als het pakket beschadigd raakt bij de post. Ook adviseren wij u het verzendbewijs te bewaren totdat u een mail krijgt dat uw retour volledig afgehandeld is.

Retourkosten

De kosten voor het retourneren zijn voor uw rekening. Annuleert u de bestelling voordat deze is verwerkt? Dan ontvangt u uiteraard ook uw verzendkosten terug. De tarieven verschillen per aanbieder en de manier van retourneren (bijvoorbeeld aangetekend retourneren). 

Bekijk hier de tarieven van PostNL, DHL Parcel en GLS.

 

Wij hopen dat u weloverwogen uw bestelling bij ons plaatst en bij elke twijfel over maatvoering, toebehoren of functionaliteiten vooraf contact met ons opneemt. Wij beantwoorden graag uw vragen en kunnen u specifiek advies geven op bepaalde producten. Wij mogen geen medisch advies geven.

Aankoopbedrag terug ontvangen

Na ontvangst van uw retourpakket hebben wij ongeveer 10 werkdagen de tijd om uw retour te verwerken. Er zal namelijk door ons, of door onze leverancier worden beoordeeld of uw retour aan onze retourvoorwaarden voldoet. Als het product en de verpakking in originele staat en zonder gebruikerssporen zijn, storten wij het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug op de rekening waarmee u heeft betaald. Wanneer het product gebruikssporen bevat, kunnen wij het terug te storten bedrag verminderen. In dit geval nemen we contact met u op. Wij willen u vragen er rekening mee te houden dat een terugbetaling hierdoor enige tijd kan duren. 

Bij het retourneren van een deel van de bestelling wordt enkel het aankoopbedrag van het product terugbetaald dat wij retour hebben ontvangen. Heeft u verzendkosten betaald dan worden de verzendkosten niet vergoed. De kosten voor het retourneren zijn rekening klant, en u bent zelf verantwoorlijk voor het op de juiste manier retourneren.

Garantie

Garantievoorwaarden

Wij geven om onze producten en doen uiteraard altijd ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Voordat een product vanuit ons wordt verzonden zullen wij deze controleren op werking. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling defect gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.

Mocht het door u bestelde artikel niet volgens behoren werken? Volg altijd eerst de gebruiksaanwijzing op en raadpleeg de handleiding voor eventuele probleemoplossingen.

Mocht een product, direct na ontvangst, niet goed functioneren dan dient u ons binnen 14 dagen na constatering van het gebrek op de hoogte te stellen. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee weken na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken.

Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij zorg dragen voor reparatie en/of vervanging. Kosten voor een dergelijke reparatie is in veel gevallen kosteloos, maar het kan voorkomen dat een reparatie wel kosten met zich mee brengt. Ook hier denken wij altijd met u mee.

Wij geven op alle artikelen standaard garantie. Op de door ons verkochte producten geldt standaard 12 maanden fabrieksgarantie, tenzij anders aangegeven. Bij de meeste producten kunt u de fabrieksgarantie dan ook terugvinden bij de specificaties. Wij proberen alles zo duidelijk mogelijk bij de producten te omschrijven. De garantie vervalt wanneer:

  • Er sprake is van onjuist gebruik;
  • Er sprake is van een defect door onzorgvuldig gebruik;
  • Er sprake is van te hoge belasting (o.a. overgewicht gebruiker, blootstellen aan grote koude, grote vochtigheid, grote warmte of grote droogte);
  • Er sprake is van vandalisme of diefstal;
  • Montage of reparatie door derden;
  • De identificatiesticker (serienummer) ontbreekt op het artikel.

Klachten

Klacht melden

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Heeft u een klacht over een product of over onze dienstverlening? We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken via onze contact pagina. Vertraging op de levering biedt geen garantie op teruggave van uw aankoopbedrag.

Leidt dit helaas niet tot een oplossing, dan is het ook mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr

Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Account

Hoe kan ik een account aanmaken?

Een account aanmaken is heel eenvoudig. Heeft u in het verleden al eens bij Dé Online Medische Webshop besteld maar heeft u nog geen account? Dan kunt u direct inloggen via de "Mijn Account" of "Log in" knop boven in uw scherm.

U ontvangt, na het invoeren van uw e-mail adres, een inlogcode in uw mailbox. Met deze code kunt u eenmalig inloggen en u komt direct in uw eigen account pagina. 

Heeft u nog nooit bij ons iets besteld? Ook dan kunt u uiteraard een account aanmaken. Dat kan via bovenstaande knoppen of kies voor het aanmaken van een account op de betaalpagina.

Waarom een account aanmaken?

Het is natuurlijk niet verplicht om een account aan te maken bij Dé Online Medische Webshop. U kunt uw bestellingen ook plaatsen zonder account. Het grote voordeel van een account bij ons, is dat u eenvoudig uw bestelling kunt volgen, producten snel opnieuw bestellen of een of meerdere producten als retour aanmelden.

Ik wil een bestelling opnieuw plaatsen

Bent u tevreden over uw reeds gekochte hulpmiddel? Via uw account kunt u uw gedane bestellingen bekijken en eenvoudig opnieuw bestellen. Op uw accountpagina onder het kopje "Bestellingen" kunt u snel een eenvoudig uw bestellingen terugvinden.

Onder uw bestelling heeft u de mogelijkheid om de producten (of een deel hiervan) opnieuw te bestellen door op de knop "Opnieuw kopen" te drukken. Hierna ziet u de artikelen weer in uw winkelwagen en kunt u uw bestelling afronden.

Retour aanmelden via account

Een van de voordelen van een persoonlijk account bij Dé Online Medische Webshop is dat u een retourmelding kunt doen. Dit kunt u doen door uw reeds gedane bestellingen te bekijken onder het kopje "Bestellingen".

Hier ziet u uw reeds eerder geplaatste bestellingen. Onder uw bestelling kunt u een retour aanmelden door op de knop "Retour melden" te drukken. Hierna kunt u aangeven waarom u uw bestelling wilt retourneren.

Na het plaatsen van uw retourmelding ontvangt u binnen 24 uur uitsluitsel over uw retour. Dit kan een goedkeuring zijn, met de vervolgstappen of een afwijzing.

Een goedkeuring vindt plaats wanneer u binnen 14 dagen na aankoop een retourmelding heeft gedaan, en het geen hygieneartikel betreft. Voor meer informatie omtrent het retourneren kunt u onze retourvoorwaarden bekijken.

Ik kan niet inloggen

Kunt u niet inloggen via de "Log in" of "Mijn Account" knoppen? Indien u bent uitgelogd zult u in alle gevallen een code moeten ontvangen in uw mailbox. Deze code is slechts 15 minuten geldig i.v.m. veiligheid. Heeft u niks ontvangen? Controleer dan uw spambox of ongewenste mail om de mail te vinden.

Lukt het nog niet om in te loggen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina.

Ik wil mijn accountgegevens wijzigen

Wilt u uw persoonlijke gegevens wijzigen in uw account? Dan kan op uw accountpagina onder het kopje "Account". Hier kunt u uw naam wijzigen. Het e-mailadres dat wordt gebruikt om in te loggen, kan niet worden gewijzigd. Het is natuurlijk wel mogelijk om een ander account onder een ander e-mail adres aan te maken.

Bent u verhuisd of wilt u een ander bezorgadres toevoegen? Dat kan via het "+" teken in uw account. U kunt hier meerdere afleveradressen invoeren. Dat kan handig zijn wanneer u voor andere mensen bestellingen wilt plaatsen.

Ik wil mijn account verwijderen

Wilt u uw account verwijderen? Dan kunt u contact met ons opnemen zodat wij u kunnen afmelden. Heeft u zich toch bedacht? Dan kunt u eenvoudig weer een nieuw account aanmaken. Het kan dan wel mogelijk zijn dat u uw eerder geplaatste bestellingen niet meer kunt terug vinden.

Veilig kopen bij Pucshop.nl

Stichting Webwinkelkeur

Sinds 22-07-2019 is Pucshop.nl door de keuring gekomen van Stichting WebwinkelKeur. Dit betekent dat Pucshop.nl voldoet aan alle belangrijkste Europese en Nederlandse regels op het gebied van koop op afstand.

We dragen met trots dit keurmerk omdat dit nogmaals de betrouwbaarheid van Pucshop.nl onderstreept.

Met een goedkeuring alleen houdt het niet op. Stichting WebwinkelKeur is een modern keurmerk dat blijft continu toezien op de betrouwbaarheid van haar leden. Zo kunnen consumenten er terecht met klachten en kunnen zij de aangesloten webwinkels (publiekelijk) beoordelen. Als consument heeft u dus meer zekerheden bij een webwinkel die is aangesloten bij dit keurmerk.

Als onafhankelijk derde staat Stichting WebwinkelKeur dan ook garant voor de echtheid van de klantbeoordelingen en voor de betrouwbaarheid van haar leden. Kortom weer een extra reden om bij Pucshop.nl te kopen.

Keurmerk webwinkel

TrustPilot

Bij Pucshop.nl bent u verzekerd van een veilige online aankoop. Wij zijn aangesloten bij Trustpilot. Deze site geeft u de mogelijkheid om productbeoordelingen te doen. Doordat wij actief reviews verzamelen, kunnen wij de transparantie en eerlijkheid vergroten vanuit ons, maar ook voor eventueel nieuwe klanten. Wilt u meer weten over hoe wij onze reviews verzamelen en hoe wij omgaan met uw gegevens? Bekijk dan onze Privacybeleid

Wilt u er zeker van zijn dat u geen miskoop doet? Bekijk dan de website van de website van ACM ConsuWijzer voor handige tips, of controleer onze website via de aangesloten keurmerken.

Reviews

Wij verzamelen reviews via Webwinkelkeur en TrustPilot. Alle beoordelingen worden hierdoor gecontroleerd op echtheid. Zo weet u zeker dat de reviews die u hier leest afkomstig zijn van echte klanten.

Na aankoop nodigen wij u uit om een beoordeling achter te laten. U ontvangt na ongeveer 2 weken een uitnodiging van Webwinkelkeur om onze service te beoordelen. Ongeveer 1 week later ontvangt u een uitnodiging van TrustPilot voor de beoordeling van uw gekochte product(en).